Katılımcılık ve paylaşımcılık Türk Boylarında ;katılımcı yönetim anlayışı ile ,Osmanlı Devleti’nde,Lonca ve Ahilik sistemi ile mesleki alanda ,yeniçeri ocaklarında askeri alanda,Tasavvufta ,Enderun Mektepleri ile Eğitim ve liderlik alanında ,Cumhuriyet yıllarına doğru ,imece sistemi ile oluşan sinerji ile her alanda ,Türk Kültürü’nün vazgeçilmez unsuru olmuştur.(OrhunYazıtları,Kutadgubilig-Fütüvvetname-Seyehatname-Nutuk)
Günümüz eğitim sistemimize yeni ufuklar kazandıracağı,
Bazı meselelere ahilik gözüyle bakmanın ;
örtüştürebileceğimiz ve de geliştirebileceğimiz yanlarımızı
görmemizi sağlayacağı muhakkaktır.Ahilik felsefesinin sistematize edildiği ilke ve değerlerin yazılımı,ahiliğin yönetmeliği olan FÜTÜVVETNAME'de de üstünde durulan noktalar değerlendirildiğinde;
-Manevi,ahlaki,milli ve kültürel değerlerin öğrenilmesi, benimsenmesi ve benimsetilmesi,
- İşgücü hareketliliğinin öneminin kavranması,
-Dayanışmacı toplum düzeni, toplumun istek ve ihtiyaçlarının ön plana alınması
-Yetenek ve yeterliklerine uygun üretim yapabilen,iyi insanlar yetiştirilmesi,
-Hayat boyu öğrenmenin bir yaşam biçimi haline dönüştürülmesi,
-Toplumsal eğitim problemlerinin doğru teşhis edilmesi ve çözümü,
Bu problemlerin giderilmesinin önemi,dün olduğu gibi bugün de,günümüz eğitim anlayışında üstünde hassasiyetle durulması gereken HEDEFLERİMİZDİR…
•Türk eğitim sistemi amaçlarımıza dair ;
Türk boylarından, günümüze yapılan araştırmalar gösteriyor ki; "DEĞERLERİNE SAHİP ÇIKABİLEN,İYİ İNSAN İLİŞKİLERİNİ VE YAŞAM
KALİTESİNİ ÜST DÜZEYE ÇIKARMIŞ,
MUTLU,ÜRETKEN,DİNAMİK VE ETKİLİ
İNSAN MODELİNİ OLUŞTURMAK"
Eğitim camiası olarak,
değişmeyen ve aslolan görevimizdir....... symn
değişmeyen ve aslolan görevimizdir....... symn
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder
Ve bir gün...Aklın ile vicdanın arasında kalırsan eğer;VİCDANINI seç.Çünkü aklın çıkarını korur,Vicdanın ise İNSANLIĞINI...